Mencari Damai dalam hidup...

Mencari Damai dalam hidup...

Sudi-sudikan la.........

Isnin, 31 Ogos 2009

Persiapan Untuk Kurus......... ;)

Persiapan untuk kurus yer... kalau dah nak kurus terpaksalah saya lakukan sesuatu pada menu saya bagi mencapai hasrat mengurangkan lemak2 yang dah lama dibina didalam badan saya nihhh.... So menu bersahur saya hanyalah Jus Mate 5... rasa JM5 ni yer... sedap.. macam rasa air Tang... ingat tak Tang serbuk warna oren dalam botol tutup warna hijau... macam tu lah rasa air JM5 nihh... nampak gayanya inilah menu sahur saya untuk sebulan ni... InsyaAllah..... nak berkempen untuk orang lain beli belum lagi rasanya... tak layak pun sebab saya sendiri belum mencapai tahap yang membolehkan saya berkempen untuk orang beli Jus Mate ni... saya kena buktikan dulu... kira2 testimonialnya diri saya sendiri lah tungguuuuuuuuuuuu.... moga2han hajat saya untuk menjadi "pemberat" hehehe 2 angka tercapai.....

Saya telah berazam bagi menu berbuka pulak.... babai nasi...babai ayam goreng... selamat tinggal kepada semua jenis makanan yang dapat menyumbang kepada pertambahan lemak di badan saya.... tapi ada syarat... saya boleh makan sikit masa balik rumah mama setiap hujung minggu heheheh boleh tak buat syarat sendiri macam tu..... maka saya dengan dibantu oleh mama saya telah membeli beberapa jenis buah-buahan antaranya kiwi, orange, belimbing, mangga... buah-buah ni saya nak jadikan sajian utama manakala buah lemon, limau nipis nak dijadikan air minuman... Tadi saya terbaca satu blog yang menceritakan kebaikan buah-buahan ni.. saya nak kongsi di sini khasiat buahan-buahan tu:

Khasiat Buah Kiwi:

  • mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi
  • sumber magnesium terbaik untuk pembentukan tulang
  • meningkatkan fungsi sistem saraf pusat
  • kaya dengan kandungan lutein iaitu anti oksida yang membantu mengurangkan risiko barah dan jantung
  • mempunyai vitamin E yang tinggi yang dapat membantu mengurangkan kadar kolestrol
Setakat ini dulu kisah tentang persiapan kurus saya heheheheh moga-mogahan tidak menjadi hangat2 tahi ayam dah lah..... :)



2 ulasan:

ieydah berkata...

buah-buahan pun elok unt diet kak suzi... masa dah masuk kelas obesiti masa kat husm dl... ada buah jugak yg dia tak kasi makan... tensen tul... contohnya mangga yg masak tu... kelate panggil pauh... dia kata pauh tu sebiji tu .. separuh je boleh makan 1 ari... sbb dia manis... rambutan pun sebijik 1 ari... doktor tu kata manis tu bole jd gula bila badan kita tak kitar semula ke peluh... bila gula tu tak larut dlm badan dia leh jd lemak... tu ayat mudah... ayat sains dah tak pandai sbb dah budak sastera....sedapnya kiwi.... lama tak makan kiwi... kalu sini cari kat pantai timur je la... tu pun kdg2 mahal.... bedal je laaa

danie berkata...

salam...semoga impian jadi kenyataan...